Online sajtónyilvános esemény az EFOP 3.4.3 projekt eredményeiről
2021. január 25. online sajtónyilvános esemény az EFOP 3.4.3 projekt eredményeiről
Új turisztikai tankönyveket fejlesztettek
Már elérhetők a Széchenyi István Egyetem e-learning felületén azok a tankönyvek, amelyeket a Turizmus Tanszék fejlesztett egy európai uniós projekt során, nemzetközi együttműködés keretében. Ezeket nemcsak Magyarországon, hanem romániai magyar nyelvű képzésekben is használni fogják.
Győr, 2019. november 26. – SZEhírek, Hancz Gábor, fotó: Májer Csaba József
3D virtuális tudásterek, videopéldatárak az oktatás szolgálatában
Videopéldatárakkal, 3D virtuális tudásterekkel segíti a tananyagelsajátítást egy nagyszabású EFOP-projekt a Széchenyi István Egyetemen. Nemcsak a hallgatói lemorzsolódás csökkent már eddig is ezáltal. A jobb érdemjegyek, négyesek-ötösök aránya is nőtt, és gyorsabbá vált az információhoz való hozzájutás. Több mint száz munkatárs dolgozik a program sikerre vitelén a campuson.
Győr, 2019. július 5. – SZEhírek, Nyerges Csaba
Győri oktatók a magyar nyelvű pedagógusképzésért
A felvidéki, kárpátaljai, erdélyi, délvidéki magyar nyelvű pedagógusképző intézetek győri együttműködését, a Kárpát-medencei oktatási tér fejlesztését segíti az az EFOP-projekt, amelynek szálai az Apáczai Csere János Kar oktatóinak kezében futnak össze. Dr. Lőrincz Ildikó témafelelős beszélt a célokról és az eddig elért eredményekről.
Forrás: gyorplusz.hu
A műszaki pályán is jó nőnek lenni az Audi projektvezetője szerint
Nektek is jogotok és lehetőségetek van varra, hogy a műszaki pályára menjetek, hangsúlyozták a diáklányokból álló közönségnek a „Nőnek lenni jó – a műszaki pályán is” című előadáson. A Széchenyi István Egyetem Nyitott Kapuk rendezvényén a felvételi előtt álló lányok visszaigazolást kaphattak arra, hogy valóban tárt karokkal várják őket nemcsak a campuson, hanem a műszaki területeken működő vállalatoknál is.
Győr, 2019. január 23. – SZEhírek, Nyerges Csaba
Szerezz Menedzser Útlevelet!
Fejleszd és tedd láthatóvá nem szakmai értékeidet!
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2 csoporttal indul a Menedzser Útlevél program februártól.
Végzős (utolsó éves) alap- és mester szakos, nappali tagozatos hallgatók számára indul a tavaszi félévben az az egyetemi helyszíneken zajló képzés, aminek sikeres befejezése után a pályázók „Menedzser Útlevelet” kapnak. A kurzus az emberi értékek feltárására, mérésére és fejlesztésére irányul, amihez speciális módszereket és tananyagot használ.
Győri oktatók a Kárpát-medencei, magyar nyelvű pedagógusképzés fejlesztéséért
A felvidéki, kárpátaljai, erdélyi, délvidéki magyar nyelvű pedagógusképző intézetek győri együttműködését, a Kárpát-medencei oktatási tér fejlesztését segíti az az EFOP-projekt, amelynek szálai az Apáczai Csere János Kar oktatóinak kezében futnak össze. Dr. Lőrincz Ildikó témafelelős beszélt a célokról és az eddig elért eredményekről.
Győr, 2019. január 2. – SZEhírek, Nyerges Csaba
Az oktatás fejlesztését a nagyívű projekt - Győr+ magazin
A mesterséges intelligencia és a 3D virtuális oktatási terek is szerepet kapnak a Széchenyi István Egyetem futó projektjében, aminek célja, hogy csökkenjen a főleg műszaki képzésekre Európa-szerte jellemző hallgatói lemorzsolódás.
Forrás: Győr+ hetilap
SZE: igazi csapatmunka a projektben
A rendezvény során az „Intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében a Széchenyi István Egyetemen” című, EFOP pályázat eddigi eredményeit ismertették. A projekt még 2017-ben indult és májusban zárul majd, külön érdekessége pedig, hogy az egyetem összesen 9 kara vesz részt a munkálatokban.
forrás: Győr+ ; 2018.11.27.
Központban a hallgató: nagyívű projekt segíti az oktatás fejlesztését
A mesterséges intelligencia és a 3D virtuális oktatási terek is szerepet kapnak a Széchenyi István Egyetemen annak érdekében, hogy csökkenjen a főleg műszaki képzésekre Európa-szerte jellemző hallgatói lemorzsolódás. Több mint száz oktató és munkatárs dolgozik az ezt is segítő 1,2 milliárd forint költségvetésű projekten, amelyről tegnap tartottak tájékoztatót.
2018. november 28., Győr - Nyerges Csaba, SZEhírek, Fotók: Májer Csaba József
A Széchenyi István Egyetem is csatlakozott a Magna Charta Universitatumhoz
Eddig csaknem kilencszáz egyetem csatlakozott a Magna Charta Universitatum alapelveihez és írta alá a dokumentumot. A nemzetközi egyetemi szövetség etikai kódexe, pontosabban az egyetemi szabadság és az intézményi autómia megvalósulása fölött a bolognai központú Magna Charta Observatory őrködik. A Széchenyi István Egyetem a napokban, a Salamancai Egyetem 800. évfordulóján tartott nagyszabású ünnepségen csatlakozott az aláírók köréhez.
Győr, 2018. szeptember 24. – SZEhírek, Nyerges Csaba
Lemorzsolódás-csökkentő program az egyetemen
Minden egyetem nagy figyelmet szentel a beiskolázásra, arra, hogy elegendő számú, és megfelelő előképzettségű, felkészültségű hallgató kezdje meg tanulmányait a campuson. Arról már kevesebb szó esik, hogy a tanulmányok közbeni legmorzsolódás is nagy teher lehet, ez a műszaki, mérnöki szakokon akár az ötven százalékot is elérheti. Kezdődik a tanév, néhány tanáccsal segíteni szeretnénk az elsőéveseknek abban, hogy sikeresen elérjenek a diplomaszerzésig.
Győr, 2018. szeptember 5. – SZEhírek, Nyerges Csaba
Lemorzsolódás-csökkentő program a győri egyetemen
Minden egyetem nagy figyelmet szentel a beiskolázásra, arra, hogy elegendő számú és megfelelő előképzettségű, felkészültségű hallgató kezdje meg tanulmányait a campuson.
Forrás: gyorplusz.hu
Magyarságukban erősödhettek a katalóniai diaszpórában élő gyerekek
A Barcelonai Főkonzulátus és a Széchenyi István Egyetem példaértékű, és egyben úttörő jellegű együttműködése eredményeként június végén immáron a harmadik alkalommal rendezhették meg a Katalóniai Magyar Tábort a diaszpórában élő magyar családok gyermekeinek a Barcelona melletti Más Po Canyado-ban. Huszonhét gyermek kapott megerősítést magyarságában.
Győr, 2018. július 12. – SZEhírek, Nyerges Csaba
Az oktatást fejleszti, a lemorzsolódást csökkenti az új projekt
A pályázati forrásokból nem csak új épületek nőhetnek a campus területén. Léteznek olyan projektek is, amelyek az oktatás minőségének fejlesztéséhez járulnak hozzá, segítve az oktatókat új módszertanok, technikák alkalmazásában, nemzetközi szakmai kapcsolataik bővítésében. A hallgatókat pedig abban, hogy akkor is eljuthassanak a diplomáig, ha kevésbé felkészülten érkeztek az egyetemre.